NOWOŚĆ W ZAKRESIE UBEZPIECZENIA ŚRODOWISKOWEGO

Szanowni Państwo,
Każde przedsiębiorstwo buduje swoją markę latami. Dobre imię oznacza rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów i ich pozytywne skojarzenia z firmą. Zaufanie powinno być elementem, który nas wyróżnia na tle konkurencji. W dzisiejszym świecie Internetu, gdy szybkość przekazywania informacji jest niczym nieograniczona, metaforyczną „twarz”, a więc dobre imię i pozytywną ocenę klientów i partnerów biznesowych, można stracić w mgnieniu oka.

NOWOŚĆ W ZAKRESIE UBEZPIECZENIA ŚRODOWISKOWEGO

Szanowni Państwo,
Każde przedsiębiorstwo buduje swoją markę latami. Dobre imię oznacza rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów i ich pozytywne skojarzenia z firmą. Zaufanie powinno być elementem, który nas wyróżnia na tle konkurencji. W dzisiejszym świecie Internetu, gdy szybkość przekazywania informacji jest niczym nieograniczona, metaforyczną „twarz”, a więc dobre imię i pozytywną ocenę klientów i partnerów biznesowych, można stracić w mgnieniu oka.

WARTOŚĆ WIZERUNKU

Renoma firmy ma ogromne znaczenie dla jej rozwoju. Zdarza się, że jedno niedopatrzenie rujnuje lata pracochłonnego budowania dobrych relacji. Nawet najmniejszy błąd może zawieść  zaufanie i zniszczyć pozytywny obraz firmy nawet w oczach lojalnych klientów. Właśnie dlatego, tak ważne do utrzymania pozycji rynkowej jest ciągłe wzmacnianie zaufania i wystrzeganie się błędów wizerunkowych.

SYTUACJA KRYZYSOWA

W kryzysowej sytuacji kluczowa jest właściwa reakcja. Z pozoru niewielkie potknięcie może przynieść efekt kuli śnieżnej, która pogrąży całą firmę. Niezwykle ważne jest ratowanie dobrego imienia przedsiębiorstwa szybko i profesjonalnie.

Na rynku funkcjonują specjalistyczne firmy, których zadaniem jest wsparcie klientów w kryzysie.  Ich pokaźny bagaż doświadczeń pozwala na prawidłową reakcję. Wiedzą jaki i gdzie nadać komunikat, aby pracował na korzyść.
Bez wątpienia każde zdarzenie skutkujące szkodą w środowisku, czy też uwolnieniem substancji zagrażającej zdrowiu i życiu ludzi spotykają się z negatywnymi opiniami w mediach. W portalach internetowych natychmiast pojawiają się krytyczne komentarze np. od osób poszkodowanych. Zazwyczaj wypowiedzi przepełnione są frustracją i chęcią znalezienia winnego. Pierwsze reakcje nie muszą być jeszcze konkretnym roszczeniem o odszkodowanie, jednak straty finansowe związane z utratą reputacji w takim przypadku mogą ciążyć na firmie przez długie lata.

EMOCJONALNE REAKCJE

Większość z nas pamięta wyciek ropy naftowej z platformy wiertniczej BP. Nie znam osoby, którą ominęła informacja o awarii kolektora w oczyszczalni ścieków Czajka w Warszawie.  Mogliśmy usłyszeć o tym w telewizji i radiu lub przeczytać w portalach internetowych. Czy wracając do obu tych sytuacji myślami, macie Państwo jakiekolwiek pozytywne odczucia? Niezależnie od tego, w jaki sposób doszło do zdarzenia to firma, o której w danej sytuacji usłyszymy od razu kojarzy nam się z zatrutym środowiskiem. Nasze pierwsze reakcje są bardzo emocjonalne i nacechowane negatywnie. Może to mieć ogromny wpływ na dalsze postrzeganie takiej firmy. Jeśli zarządzający nią sprawnie nie zareagują na sytuację i nie zorganizują profesjonalnie komunikacji zapobiegającej kryzysowi, wizerunek firmy może zostać pogrążony na lata.

SPECJALISTA DO SPRAW WIZERUNKU

Mając na uwadze powyższe, do zakresu ubezpieczenia środowiskowego wprowadziliśmy klauzulę kosztów zarządzania kryzysowego. Od tej pory nasza oferta ubezpieczenia środowiskowego umożliwia ochronę  również w zakresie wsparcia wizerunkowego związanego z niekorzystnym rozgłosem, do którego mogłoby dojść ze względu na naturę szkód, których to ubezpieczenie dotyczy. Ubezpieczony, który doświadczył zdarzenia, mogącego dodatkowo rodzić ryzyko wizerunkowe, może liczyć na wsparcie specjalistycznej firmy.
Nierzadko zdarzenia związane ze skażeniem środowiska nabierają cech właściwych sytuacji kryzysowej. Są to incydenty ze swej natury bardzo unikalne.  Zarządzający znajdują się pod wielką presją i muszą podejmować dziesiątki decyzji w krótkim czasie. Od ich trafności zależy, czy firma przetrwa, czy nie. Dlatego bezpośrednie wsparcie stojącego obok doświadczonego specjalisty może stać się warunkiem do dalszego, sprawnego działania przedsiębiorstwa.

Serdecznie zapraszam do współpracy i zapoznania się z naszą nową propozycją.

 

 

Adam Ilkiewicz

Łukasz Jastrzębski

Environmental Underwiting Manager

www.colonnade.pl